detta är lästvärt för alla som... vill mig väl, och vet att jag har en king mamma

Jag vaknar klockan 7, kan inte sova, var tusan har jag hett mina glajer tänker jag...
Stiger upp, känner att min hals har täppt igen. Går till kylen och kollar om vi har något Kan Jang, mammas klocka ringer och hon kommer upp i köket, "vad gör du ?!" "har vi kanjang?" "nä men vi har chi sang"
För er som inte vet är chisang något som gör en piggare..vem behöver det 7 på morgonen när man är ledig och egentligen ska sova, men är uppe med tuppen?
Jag traskar upp igen för jag vet att jag och mamma aldrig kommer överens på morgonen.
Ligger och vrider på mig och hör hur mamma kollar så att faxen funkar.
Jag stiger upp.
Lunkar ner för trappen medan jag hör mamma, min egna mamma sitta och skratta, PÅ MORGONEN ?! ett under har skett.
Hon trodde att jag varit i sömn.
Men nej, jag var pigg som en lärka?.
Under den här tiden har jag säkert hunnit upprepa " vars tusan har jag lagt mina glajer" 43 gånger.
Jag söker i diverse skåp utan resultat.
Jag går upp på toa och söker i några korgar där ? Hur bra ordning har man då?
Kommer ut ur toan, och vad står mamma med på huvudet? JO MINA GLAJER.
Innan dess har hon inte brytt sig m var jag har lagt dom utan låtit mig leta för mig själv. Och vips, direkt när hon börjar leta så ska hon hitta dom på första stället hon letar!!! ÄR DET INTE TYPISKT MAMMOR? Kunde hon inte hjälpt liiite tidigare... haha TACK MAMMA ;D

Frågan är egentligen varför jag brydde mig så mycket om glajerna? Kommerr säkert inte vara varmt nog att åka. Men när man väl ha borta något så får man panik tills man hittar det, vare sig det ärnågot viktigt, eller som i detta fall rent utav oviktigt !

Nu är jag redo för hemavan, NYÅR 09/10


/ana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0