Cykel

När jag och Mari cyklar till skolan så finns det en gångtunnel som är livsfarlig. Den ser ut ungefär såhär:

Förra veckan pratade vi om den, hur hemsk den är och att det snart kommer ske en stor olycka. Det är nämligen så att då man kommer nedför backen så ser man inte om någon annan är i tunneln och eftersom nedförsbacke+cykel=hög fart så kan det gå illa om det kommer någon med lika hög fart inne i tunneln.

Vad händer inte idag då? Jo, jag, Mari och Emelie cyklar hem, vi kommer under tunneln och möter en kille med en tjej på pakethållaren som kör förbi mig och Mari i hög fart och sen hör vi världens krasch! Killen körde alltså in i Emelie och när vi stannat så ser vi att alla tre ligger ovanpå varandra och Emelie ligger underst. Jag börjar tänka 112, ambulans osv men lugnar mig rätt snabbt så jag inser att dom inte är skadade, iaf inte Emelie! Emelies cykel däremot är en annan femma. Hjulet blev helt förstört och den är det nog bara att skrota nu!
/Ev


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0