Weoeoeo

Alla har låtar som man assoccierar till en speciell tid i ens liv, en person, ja ni vet. Jag hörde nyss en låt som får mig att tänka tillbaka ca 6-7 år. Det är lördag, vinter, vi har nyss ätit middag. Kött med potatisgratäng och bearneaisesås. Tända ljus överallt. Mamma och hennes kille dricker ett glas vin och sedan tar han fram gitarren och börjar spela den här låten:



Jag vet egentligen inte vart jag vill komma med det här men jag är bara fascinerad över att det kan bli så. Att en låt kan få en att tänka tillbaka på tiden som varit och på olika personer. Varenda gång jag hör Don't Dream It's Over tänker jag på mammas ex-pojkvän, då jag hör Everywhere tänker jag på en bästa kompis, So Beautiful får mig att tänka på en resa för några år sedan. När jag hör Photograph tänker jag på den första killen jag kysste, som alltid gjorde mig knäsvag och som gav mig fjärilar i magen.

/Eve

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0