receptionist nejtack.

Går i jämna mellanrum till receptionen för att få köpa in mig på en motorvärmarplats. Duktig som jag är.
Men såklart är aldrig receptionisttanterna där så jag går in och frågar vaktmästarnavar jag kan hitta dom. Dom skickar mig snällt vidare till lärarrummet.
Väl där stöter jag på en glad annalena som jag frågar vem man ska prata med ang morotvärmaren. "receptionisterna, dom sitter bara där borta:) " "Okej, vet du hur länge dom har fika?" "Nejmen det är nog bara att gå in och fråga dom nu :)"
Jag smyger snällt in och ler trevligt.. tvekar direkt på deras dryga blickar dom möter mig med. Jag sänker blicken, "ursäkta jag undrar om det är någon av er man ska prata med om man vill köpa in sig på en motorvärmare" 
jag möts av en tystnad. dom kollar på varandra. suckar. "jo....men du kan ju komma tillbaks senare....." jag som har sökt dom hela veckan frågar snällt när jag kan komma... får inget svar utan måste fråga igen "hur länge har ni fika?" de suckar tillslut svarar en "men åh. om en kvart?!?!!?"

Vad har dom för rätt att vara så jävla otrevliga? speciellt när jag i princip smörar för dom.?!...
JOBBA INTE BLAND UNGDOMAR OM NI INTE GILLAR DOM! OKEJ?! UPP MED HAKAN TANTER!
vad vinner dom på att vara åt helvettet otrevliga ?! Visst är livet roligare än så ?!

/ana.


Mamma min mailadress är [email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0